Naturalne antybiotyki
Naturalne antybiotyki

Naturalne antybiotyki czyli co warto jeść w sezonie grypowym

Naturalne antybiotyki. Nie wiem jak wy, ale ja ostatnio ciągle kicham i prycham. Postanowiłam zadbać nieco o swoją odporność. Ale nie zamierzam łykać garści tabletek, bo tego bardzo nie lubię. To w końcu czysta chemia więc po co się tym szprycować. Zrobiłam zestawienie naturalnych antybiotyków, które będę włączać do codziennej diety by żadne świństwo się nie przypałętało. Wy tez uważajcie na zdradliwe przesilenie wiosenne!

Naturalne antybiotyki:

  1. Cebula – każdy chyba pamięta babcine syropy z cebuli (ja byłam ich fanką)

Na co: Infekcje bakteryjne górnych dróg oddechowych, nieżyty pokarmowe, przyśpiesza gojenie ran, dobra na trądzik
W jakiej postaci: Niestety najlepiej na surowo np. sałatki, kanapki z pomidorkiem. Wtedy uwalniają się związki siarki, w tym allicyna

          2. Czosnek: 

Na co: Przeziębienie, ból gardła, zatoki, problemy jelitowe, a także choroby wywołane przez paciorkowce, gronkowce. Spożywany na co dzień obniża ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu.
W jakiej postaci: Tylko na surowo, bakteriobójcza allicyna jest uwalniana w czosnku podczas miażdżenia ząbków. Najlepiej na kanapki lub w pastach do chleba. Ewentualnie można dodać czosnek na sam koniec gotowania. 

         3. Imbir

Na co: Zatkany nos, ból głowy, problemy żołądkowe, zatrucia. 
W jakiej postaci:
Pokroić na plasterki i dodać do herbaty lub zalać gorącą wodą. Jeśli ktoś lubi można tez jeść na surowo albo kiszony do sushi

         4. Miód

Na co: Infekcje bakteryjne
W jakiej postaci:
Koniecznie na zimno np. do kanapek, owsianki – po podgrzaniu traci swoje właściwości. 

         5. Żurawina

Na co: Infekcje pęcherza moczowego, działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybiczne
W jakiej postaci:
Suszone owoce do śniadania, sok ze świeżej żurawiny

         6. Kurkuma – naturalny „nurofen”

Na co: Na przeziębienie, grypę, działa przeciwzapalnie, przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie, oczyszczająco
W jakiej postaci: jako przyprawa do potraw, koktajli

         7. Cynamon

Na co: Na przeziębienie, poprawia odporność, ma działanie bakteriobójcze
W jakiej postaci: do owsianki, jako przyprawa do deserów albo dodatek do smoothie

         8. Liście szałwii

Na co: Bóle gardła, zapalenie migdałków i dziąseł, redukcja gorączki, łagodzi bóle menstruacyjne, poprawia trawienie, zapobiega wzdęciom
W jakiej postaci: Napar z liści

         9. Napar z młodych pędów sosny 

Na co: Kaszel, katar, działa antybakteryjnie i wykrztuśnie
W jakiej postaci: Napar z pędów

        10. Goździki (przyprawa)

Na co: na przeziębienie, stany zapalne, ma działanie przeciwbólowe, antygrzybiczne, antywirusowe i antybakteryjne
W jakiej postaci: mój ulubiony sposób – do grzańca, można też dodać do herbaty, zrobić napar czy użyć jako przyprawy do orientalnego rosołu

        11. Kiszeniaki – o mojej miłości do ogórków wiedzą najlepiej Ci, którzy poczęstowali mnie jednym, a zniknął cały słoik

Na co: Przeziębienie, oczyszczenie i regulację pracy jelit
W jakiej postaci: Prosto ze słoika, mogą być kiszone ogórki, kapusta, papryka

        12. Kapusta 

Na co: Na przeziębienie, działa antybakteryjnie i jest silnym antyoksydantem
W jakiej postaci:
Na surowo np. do sałatek, wrapów lub duszoną np. dania jednogarnkowe

        13. Chrzan

Na co: Infekcje bakteryjne, wirusowe, działa przeciwzapalne 
W jakiej postaci:
dodatek do kanapek, mięs, baza do sosów (szczególnie Wielkanocnych)

Można też połączyć naturalne antybiotyki i zrobić mieszankę, która powinna szybko postawić nas na nogi. Najlepiej przygotować go na noc. 

Napar z naturalnych antybiotyków:
Gorąca wodą zalewamy plasterki imbiru, goździki i szałwię. Kiedy napar ostygnie wyciskamy do niego sok z połówki cytryny i dodajemy miód.
(Uwaga, mikstura nie może być gorąca, ponieważ pod wpływem wyższej temperatury miód traci swoje właściwości)

Naturalne antybiotyki
Naturalne antybiotyki
Naturalne antybiotyki
Naturalne antybiotyki
(Visited 49 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz